مروری بر امنیت سایبری در سال ۲۰۲۲

به نقل از آژانس امنیت ملی (NSA)، آژانس امنیت ملی سال ۲۰۲۲ را از نظر بازبینی و گزارشی از آن منتشر کرده است تا تمرکز مأموریت خود را به اشتراک بگذارد و نشان دهد که چگونه نتایج امنیت سایبری را ایجاد می‌کند .

گزارش امسال توانایی این آژانس در مقیاس‌سازی راه‌حل‌های امنیت سایبری از طریق مشارکت‌های قوی را نشان می‌دهد که منجر به سرعت و چابکی می‌شود.

راب جویس، مدیر امنیت سایبری NSA گفت: با محافظت از حساس‌ترین شبکه‌های دولت ایالات متحده ، ما راه‌حل‌هایی را که به امنیت زیرساخت‌های حیاتی، متحدان ایالات متحده و کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان در سراسر جهان کمک می‌کند، ارائه می‌کنیم . تلاش‌های ما برای محافظت از این شبکه‌ها به محافظت از شبکه شما کمک می‌کند.

گزارش امنیت سایبری آژانس امنیت ملی روی موارد زیر تأکید می‌کند :

• همکاری با صنعت برای سخت‌تر کردن میلیاردها نقطه پایانی در برابر تهدیدات فعال و مداوم دولت و ملت

• افشای ده‌ها آسیب‌پذیری روز صفر برای فروشندگان نرم‌افزار به منظور اصلاح قبل از اینکه مهاجمان سایبری از آن‌ها سوء استفاده کنند

• انتشار عمومی راهنمای امنیت سایبری برای محافظت در برابر دشمنان فعال و تهدیدات مجرمانه سایبری و سخت‌تر کردن سیستم‌ها

• استانداردهای ایمن برای فناوری‌های نوظهور از طریق مرکز استانداردهای امنیت سایبری NSA

• تحقیق و ارائه ابزارها و پیشرفت‌های فناوری که از اکوسیستم سایبری محافظت می‌کند

در حالی که این گزارش تا حد امکان اطلاعات غیرمحرمانه در مورد تمرکز و تلاش‌های مأموریت امنیت سایبری NSA را شامل می‌شود، بسیاری از کارهای مهم NSA برای محافظت از کشور نمی‌تواند به طور عمومی افشا شود. نکات کلیدی این گزارش عبارتند از:

• مشارکت NSA قوی و در حال رشد است.

o مرکز همکاری امنیت سایبری (CCC) آژانس امنیت ملی مشارکت‌های صنعتی خود را در سال گذشته دو برابر کرد و به بیش از ۳۰۰ رابطه مشترک رساند . در CCC، NSA بینش‌های SIGINT را با دیدگاه‌های شرکای صنعتی ترکیب می‌کند تا امنیت سایبری مبتنی بر اطلاعات را ارائه دهد که از کشور و متحدان ایالات متحده محافظت می‌کند.

o آژانس امنیت ملی از طریق تیم شکست دشمن خود در کمپین‌های کل دولت برای مقابله با فعالیت‌های سایبری مخرب دشمنان ایالات متحده مشارکت می‌کند. این حرکت از استراتژی دفاع ملی پشتیبانی می‌کند.

o آژانس امنیت ملی در بیش از نیمی از گزارش‌های عمومی امنیت سایبری خود در سال جاری با شرکای بین‌المللی همکاری کرد تا درک تهدیدات را افزایش دهد و اقدامات دفاعی برتر را برای مدافعان شبکه ارائه کند.

o این آژانس با صنعت و شرکای دولت ایالات متحده برای مقابله با تهدید محاسبات کوانتومی همکاری کرده است. این آژانس امنیتی از طریق انتشار مجموعه الگوریتم امنیت ملی تجاری ۲.۰ (CNSA Suite ۲.۰) در سال ۲۰۲۲ مالکان، اپراتورها و فروشندگان NSS را از الزامات آینده برای الگوریتم‌های مقاوم در برابر کوانتومی برای استفاده در NSS مطلع کرد.

• NSA زیرساخت‌های امنیتی و حیاتی را فراهم می‌کند.

oآژانس امنیت ملی میلیون‌ها دستگاه را در سراسر جهان با رمزگذاری ایمن می‌کند و زیرساخت کلید زدن آن دستگاه‌ها را مدیریت می‌کند. این شامل تولید و توزیع کلیدها، کدها و مواد رمزنگاری است که دولت و ارتش ایالات متحده از آن‌ها برای ایمن‌سازی تسلیحات، ماهواره‌ها، ارتباطات و بسیاری از سیستم‌های دیگر استفاده می‌کنند که امنیت ملی به شدت به آن‌ها متکی است.

• NSA آموزش امنیت سایبری را در سراسر کشور، از مهدکودک تا دانشگاه با تأمین مالی برنامه‌هایی مانند GenCyber، چالش CodeBreaker، تمرین سایبری NSA و مراکز ملی تعالی علمی در امنیت سایبری تقویت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *