گزارش جدیدی از گروه استراتژی سازمانی HPE

گزارش جدیدی از گروه استراتژی سازمانی HPE این مزایا را تأیید می کند. نوار HPE StoreEver علاوه بر  دوام ، قابلیت اطمینان و ضمانت های امنیتی ، مقرون به صرفه ترین راه حل برای ذخیره سازی داده ها برای مدت طولانی با اختلاف قابل توجه است.

 

در هر کسب و کاری، ترکیبی از فناوری ها برای محافظت و مدیریت دیتا باید به کار گرفته شوند وهر یک نیز ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. بعضی از آنها تا حد زیادی سریع هستند ، برخی دیگر می توانند باعث افزایش مدیریت  داده های گسترش یافته شوند.

انعطاف پذیری شگفت انگیز ابر و سرعت بازیابی فلش و سیستم HyperConverged این فناوری های را در کانون توجه قرار می دهند در حالیکه نوار در پشت صحنه آرام می نشیند و با برخی از ویژگی های منحصر به فرد و بی نظیر خود که انرا به یک جز اساسی در زیر ساخت های ذخیره سازی مدرن تبدیل میکند.

HPE  همیشه توانایی های منحصر به فرد نوار در مقابله با توقف طولانی مدت در اثر تهدید های حملات سایبری و ایجاد کتابخانه های ذخیره سازی ضد دستکاری را برجسته میکند .

فناوری یکبار نوشتن چندین بار خواندن (WORM) داده ها را در حالت غیرقابل کنترل و دست نخورده قفل میکند.

ESG به سازمانهایی که میخواهند بایگانی بزرگ داده را برای مدت طولانی ذخیره کنند توصیه میکند باید هزینه های ذخیره سازی و بازیابی طولانی مدت پنهان سایر سیستم عامل های ذخیره سازی را به دقت بررسی کنید.

به عنوان مثال ، هزینه های ماهانه ذخیره سازی ابری قطعاً کم است ، اما هزینه های بازیابی داده ها می تواند به سرعت برای اکثر ارائه دهندگانی که مدل کسب و کار آنها برای هزینه ذخیره سازی و بازیابی حدود هزینه های OPEX است ، افزایش یابد.

HPE به تازگی با HPE Cloud Volumes گامی در جهت کاهش این سربار برداشته است. یکی از مزایای خدمات HPE Cloud Volumes این است که می توانید داده ها را در فضای ابری و بدون پرداخت هزینه ذخیره کنید.

مطمئناً حتی بدون هزینه های بازیابی ، هنوز ممکن است یک چالش باشد که بدانید چه مقدار داده در طول زمان در ابر ذخیره می شود ، یا اینکه چند بار (و سریع) باید آنها را از یک مکان خارج از سایت فراخوانی کنید. اما یک چیز مسلم است ، هرچه بیشتر در فضای ابری ذخیره کرده باشید ، هزینه بیشتری را برای هزینه های ذخیره سازی ، هزینه های خروج یا هر دو متحمل خواهید شد.

هنگامی که ESG TCO ده ساله HPE Store را تجزیه و تحلیل کرد ، نشان داد که 86٪ صرفه جویی در هزینه (2.358 میلیون دلار در مقابل 329 هزار دلار) بیشتر از فضای ذخیره سازی ابر عمومی و هزینه های خارج شده از آن برای مدت زمان طولانی است.

هنگامی که با راه حلهای تمام دیسک مقایسه می شود ، به دلیل کمترین هزینه های انجام شده ، سازمان ها همچنان می توانند با HPE StoreEver پس انداز کنند.حتی با در نظر گرفتن هزینه های اولیه سرمایه گذاری و نگهداری مربوط به کیت داخلی ، می توانید هزینه ذخیره سازی بایگانی خود را تا 82٪ (329 هزار دلار برای HPE در مقابل 1.803 میلیون دلار برای تمام دیسک) به دلیل کاهش پاور مصرفی مربوطه ، هزینه های خنک سازی و مدیریت کمتر کنید.

با ذخیره سازی داخلی نوارها ، سازمانها ممکن است فقط نیاز به ظرفیت رسانه اضافی و ماژول های کتابخانه نوار داشته باشند تا هر سه تا پنج سال یکبار رشد داده ها را تأمین کند.

 

داده های بزرگتر = هزینه های بیشتر؟

یکی از چالش های هر نوع تجزیه و تحلیل TCO تلاش برای مدل سازی تمام متغیرهای مختلف است. برای عمده یافته های خود ، ESG شرکتی را تصور کرد که دارای بایگانی 1 PB با رشد 10٪ در سال است و شاهد نرخ بازیابی 3٪ است.برای بسیاری از مشاغل ، حتی SMB ها ، 1 PB دیگر دیگر قابل توجه نیست. اعمال محاسبات مشابه در بایگانی 5PB ، به این معنی است که فاصله بین HPE StoreEver و سایر فناوری ها حتی بیشتر می شود

برای بایگانی 5 PB در فضای عمومی ، ESG تخمین می زند که هزینه سالانه تا سال 10 به 1.359 میلیون دلار افزایش یابد. مبلغ 766 هزار دلار برای ذخیره سازی ابر عمومی و 592 هزار دلار برای هزینه های خروج ، کاهش می یابد.

اما اگر سازمان ترجیح داد HPE StoreEver و نوارهای اضافی LTO-8 را برای رشد داده های سالانه خریداری کند ، هزینه های ذخیره سازی تجمعی در کل دوره ده ساله فقط 145 هزار دلار است. این میزان صرفاً کمتر از هزینه های ذخیره سازی ابر فقط برای سال 10 است! بنابراین ، حتی بدون پرداخت هزینه ، روشن است که HPE StoreEver می تواند ارزش اقتصادی قابل توجهی را در کنار برخی از فرصت های ذخیره سازی انعطاف پذیرتر و روانتر ارائه دهد.

در همین حال ، ESG تخمین زده است که با نرخ رشد 50 درصدی ، به جای فقط 10 درصد ، TCO ده ساله برای ذخیره سازی ابر عمومی به 23.6 میلیون دلار با نرخ رشد داده 50 درصدی در مقایسه با 1.6 میلیون دلار برای HPE StoreEver افزایش یافته است – به معنای پس انداز بالقوه در صورت استفاده از نوار به عنوان بخشی از گزینه های ذخیره سازی بایگانی طولانی مدت ، تا 93٪ می تواند تحقق یابد.

نکته نهایی این است که یک شرکت با هر مقدار قابل توجهی از داده های ذخیره شده در یک سطح بایگانی LTO باید پس انداز قابل توجهی را در میان مدت و بلند مدت – بدون هزینه مخفی برای بازیابی اطلاعات و بدون حفاظت از داده ها در حالت استراحت و بدون خنک کردن شاهد باشد.

حالا حالاها این مزیت کم رنگ نخواهد شد. با پیش بینی رشد بیش از حد ظرفیت کارتریج LTO برای رشد ظرفیت درایوهای دیسک سخت [3] ، هزینه پایین مالکیت HPE StoreEver باید هزینه ذخیره سازی بایگانی را برای سالهای آینده کاهش دهد. و در تمام مدت  کاربران نوار همچنان از امنیت اضافی در برابر باج افزاری که در مقابل ذخیره داده ها در یک مکان آفلاین فلج میباشد ، برخوردار خواهند بود.

همانطور که حادثه باج افزار Blackbaud اخیر برجسته شد ، جایی که چندین دانشگاه از طریق ارائه دهنده ابر خود هدف قرار گرفتند ، مشتریانی که استراتژی حفاظت از داده های مبتنی بر ابر یا دیسک خود را با نوار تکمیل می کنند ، می توانند از خود محافظت بیشتری کنند اگر ارائه دهنده خدمات آنها – یا مشتری دیگری – قربانی حمله سایبری شود.

به خودی خود ، ابر ، مانند هر فناوری انلاین دیگری ، 100٪ در برابر حملات مجرمانه ایمن نیست .به نظر میرسد ترکیب تکنولوژی ها و استفاده از بهترین حافظه ذخیره سازی دیسک ، ابر و نوار HPE برای ساختن یک دژ دایره ای امن و ترکیبی مناسب از عملکرد ، در دسترس بودن و امنیت و کارآمدترین هزینه مالکیت بهترین راهکار باشد.

دربارهAmin Fayyazi