جستجو و شناسایی 55 میلیارد حمله سایبری !!

با افزایش و سرعت اجرای حملات سایبری ، شبکه های رایانه ای هر ماه شاهد حملات از نوع جستجوی فراگیر هستند .

با توجه به نقل زد دی نت ، تحقیقات و مشاهدات از سوی موسسه امنیتی ای ست نشان می دهد که مجرمان سایبری با استفاده غیر قانونی از پروتکل های آر دی پی ( که این پروتکل به منظور دسترسی رایانه ها از راه دور مورد استفاده قرار می گیرد ) می خواهند به انواع رایانه و خدمات کلود شرکت ها ی بزرگ دسترسی پیدا کنند .

ای ست با بررسی ها و تحقیقات خود اعلام کرد که بین ماه های می تا آگوست سال 2021 بیش از 55 میلیارد حمله به منظور آسیب شبکه های اجتماعی اجرا شده است که این حملات از نوع جستجوی فراگیر هستند . که این حملات بین ماه های ژانویه تا آوریل حدود 27 میلیارد بوده که این رقم افزایش 2 برابری داشته است .

در خبر ذکر شده در مورد حمله جستجوری فراگیر صحبت شد که می خواهیم خلاصه ای از این نوع آسیب رایانه ای را شرح دهیم .

حمله جستجوی فراگیر یعنی زمانی که هکرها چندین روش را برای نفوذ به شبکه ها ی رایانه ای امتحان می کنند تا یکی از این حملات به هدف و موفقیت ختم شود .

هکرها با محاسبه و آزمایش یک به یک رمز عبور را امتحان می کنند که این احتمالات با پیچیده شدن و افزایش رمز عبور دشوارتر می شود .

اگر هکرها موفق شوند که رمز عبور را تشخیص دهند به هدف خود رسیده اند و راهی برای نفوذ به شبکه های رایان ای یافته اند در این صورت اقدام به حملات پیچیده ای تری می کنند که می توان به انتشار باج افزار و بدافزار اشاره کرد . بعد از اینکه راهی برای نفوذ به شبکه های اجتماعی یافتند می توانند تنظیمات را دستکاری کنند که امنیت سیستم ها از کار بیفتد و بتوانند فعالیت هایی که می خواهند در جت تخریب سیستم انجام دهند ساده تر شود .

دربارهAmin Fayyazi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *