5 نشانه هک شدن سایت وردپرس شما (و نحوه رفع آن)

در حال حاضر، بیش از 455 میلیون وب‌سایت با وردپرس طراحی شده‌اند که این واقعیت را نشان می‌دهد که سیستم مدیریت محتوای منبع باز یک هدف سودآور برای مجرمان سایبری است و چرا امنیت باید اولویت اصلی کاربران WP باشد .

بله ، نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد وردپرس یا هر وب سایت شما هک شده است ، و راه هایی برای رفع آن وجود دارد . این مقاله پنج راه را ارائه می دهد که می توانید متوجه شوید که وب سایت شما هک شده است یا خیر، و سپس چند راه برای حل هک ارائه می دهد .

به یاد داشته باشید که یک مهاجم مخرب راه های مختلفی برای دسترسی دارد. ممکن است یک بدافزار یا یک پلاگین شرور باشد ، اما ممکن است چیز شوم تری باشد ، مثلاً ایمیل شما هک شده باشد یا گوشی هوشمند/ رایانه شما دارای نرم افزارهای جاسوسی باشد . در اینجا چند نشانه وجود دارد که نشان می دهد وب سایت شما هک شده است .

 1-شما نمی توانید وارد حساب کاربری خود شوید
اگر نمی توانید وارد حساب کاربری خود شوید ، این یک نشانه کلاسیک است که نشان می دهد شما هک شده اید . با این حال ، علیرغم اینکه یک نشانه کلاسیک است ، یکی از کمترین موارد رایج است . بسیاری از هکرها نمی خواهند شما متوجه شوید که هک شده اید . این به آن‌ها اجازه می‌دهد اطلاعات مشتری شما را جمع‌آوری کنند و / یا شما را در وب‌سایت خود نگه می‌دارند تا بتوانند به بهره‌برداری از آن ادامه دهند .

2-پرونده ها و اسکریپت های ناشناخته
برای کسانی از شما که از برنامه نویسی اطلاع دارید ، ممکن است بتوانید وب سایت خود را از هرگونه بدافزار و خطرات امنیتی پاک کنید . اگر مهارت دارید ، می توانید به کد وردپرس خود نگاه کنید ، ممکن است اسکریپت های ناشناخته و پرونده های احتمالاً ناشناخته را در وردپرس خود مشاهده کنید . این اغلب به دلیل افزونه های ناعادلانه است که پرونده های خود را پشت سر می گذارند که ممکن است توسط هکرها یا سایر بدافزارها در تاریخ بعدی استفاده شود .

3-وب سایت شما کند شد
این سیگنالی است که شخصی به دلایل ناعادلانه از وب سایت شما استفاده می کند. این می تواند هر چیزی باشد ، از افرادی که از تصاویر شما و از پهنای باند خود استفاده می کنند ، تا افراد اسپم شده از وب سایت Google Safe شما به یکی از موارد ناخوشایند خود هدایت شوند .

یکی دیگر از دلایلی که وب سایت شما ممکن است برای بارگیری بسیار طولانی تر از حد معمول طول بکشد این است که ممکن است به خطر بیفتد و به عنوان بخشی از یک بات نت در مقیاس بزرگتر استفاده شود . در سال 2018 ، محققان 20،000 وب سایت به خطر افتاده وردپرس را که به عنوان یک بات نت برای انجام حملات سایبری کار می کردند ، شناسایی کردند .

4-موارد عجیب و غریب در وب سایت شما
یک ترفند احمقانه این است که پاپ آپ را به وب سایت خود اضافه کنید . این احمقانه است زیرا شما را به هک هشدار می دهد و باعث واکنش شما می شود . در واقعیت ، آنها پیوندهایی به وب سایت های اسپم اضافه می کنند که بینندگان بی گناه شما از بین می روند . پس از مدتی به دلیل داشتن یک وب سایت مشکوک توسط موتورهای جستجو ممنوع می شوید .

5-درآمد ترافیک یا وابسته شما کاهش یافته است
این یکی دیگر از نشانه های کلاسیک است که نشان می دهد وب سایت شما هک شده است . مهاجم از ترافیک شما و شاید حتی پول وابسته شما برای اهداف خود استفاده می کند . اغلب ، این رفتارهای عجیب و غریب در تجزیه و تحلیل شما است که به شما در مورد هک وردپرس هشدار می دهد .

چطوری میشه اینو تعمیر کرد
اول از همه ، شما باید منبع حمله را شناسایی کنید . اگر نه ، می توانید گزارش های دسترسی سرور خود را بررسی کنید. هنگامی که می دانید حمله از کجا آمده است ، می توانید اقداماتی را برای مسدود کردن آن آدرس IP انجام دهید .

سپس باید شروع به تغییر رمز عبور خود – برای حساب وردپرس خود و همچنین هر FTP یا حساب های میزبانی مرتبط با سایت خود کنید . حتما از رمزهای عبور قوی استفاده کنید که حدس زدن آن ها دشوار است .

علاوه بر این ، می‌توانید ایمیل اصلی وردپرس را فقط در صورت بروز مشکل تغییر دهید . باید افزونه های خود را مرور کنید تا متوجه شوید که آیا یکی از آنها باعث ایجاد مشکل شده است یا خیر . اگر افزونه امنیتی نصب کرده اید، لاگ های آن را بررسی کنید تا ببینید آیا سرنخ هایی وجود دارد یا خیر .

شما باید از طریق افرادی که به آنها مجوز داده اید بروید ، زیرا ممکن است درگیر یک کلاهبرداری وردپرس یا یک وب سایت جعلی شده باشند و ناآگاهانه اطلاعات خود را از دست داده باشند. همچنین ممکن است لازم باشد به میزبان وب خود نیز مشکوک شوید زیرا آنها اغلب هک می شوند یا اطلاعات مشتری را به صورت آنلاین بدون هیچ گونه احراز هویت امنیتی افشا می کنند.

اگر هنوز مطمئن نیستید با یک شرکت امنیتی وب سایت مانند Sucuri یا سرویسی مانند WP Masters تماس بگیرید تا به آنها اجازه دهید در وب سایت شما اجرا شوند ، آن را تعمیر کنند ، هکرها را حذف کنند، بدافزار را حذف کنند و کنترل کامل بر وب سایت خود را دوباره به دست آورند. این اغلب تنها راه قطعی برای بازگرداندن کنترل کامل وب سایت شما است . در نهایت ، باید هر کد مخربی که ممکن است به سایت شما تزریق شده باشد را پاک کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *