متاورس و تهدیدات امنیت سایبری آن

متاورس چیست ؟ متاورس این روز‌ها مطمئناً تبدیل به موضوع داغی شده است ! Metaverse را می‌توان به قول Trend Micro، اینترنت تجربیات (IoX) یا Internet of Experiences بیان کرد. با این حال ، با تکامل مفهوم ، تعاریف متاورس نیز تغییر خواهد کرد . اکنون ، این فضا تحت تسخیر تهدیدات بالقوه امنیت سایبری است که در زیر مشخص شده است .

ان‌اف‌تی‌ها (NFT)
اساساً NFT‌ها قبلاً از حملات سایبری زیادی از سوی انواع عاملان تهدید رنج می‌بردند . مسائل امنیتی مربوط به NFT‌ها شامل انتقال دارایی و کلاهبرداران شبیه‌سازی NFT با تغییر چند بیت داده در فایل محافظت شده است . در ماه می‌ ، مهاجمانی پیدا شدند که از طریق پیشنهاد‌های شغلی جعلی ، کاربران Pixiv و DeviantArt را در ژاپن هدف قرار داده بودند . این پیشنهاد‌ها وانمود می‌کردند که از پروژه Cyberpunk Ape Executives NFT آمده و دستگاه‌های قربانی را با دزد‌های اطلاعاتی آلوده می‌کردند .

کلاهبرداری مالی
پیش‌بینی می‌شود حجم بالای تراکنش‌های مالی بسیار بالای متاورس مجرمان سایبری را که سعی در سرقت پول و دارایی‌های دیجیتالی دارند ، جذب خود کند . محققان دریافتند که اعتبار نامه‌های مالی دومین پتانسیل درآمدزایی برای عاملان تهدید را دارند و فقط حساب‌های سایت بازی قبل از آن‌ها در رده اول قرار دارند .

مهندسی اجتماعی یا Social Engineering
اخیراً حملات فیشینگ و ضربه زدن با استفاده از تاکتیک‌های مهندسی اجتماعی در بین مجرمان سایبری بسیار محبوب شده است . به عنوان مثال ، متا ادعا کرد که علیه دو کمپین مجزای جاسوسی سایبری (که توسط Bitter APT و Transparent Tribe) در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خود اداره می‌شوند ، اقدام کرده است . از آنجایی که متاورس به مرز‌های فیزیکی محدود نمی‌شود ، تعداد بیشتری از مردم در معرض کلاهبرداران جهانی و حملات مهندسی اجتماعی قرار خواهند گرفت .

حملات متعارف IT
در حالی که متاورس قرار است سطح حمله را گسترش دهد ، تهدیدات امنیتی سایبری سنتی ، از جمله DDoS ، باج‌افزار ، و حملات خاص ابری ، و غیره ، همچنان بیداد خواهند کرد .

کلام پایانی
با سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی که در فضای متاورس انجام شده است ، اکنون لازم است طراحی و اجرای اقدامات امنیتی مربوطه به آن آغاز شود . از آنجایی که این مفهوم هنوز در حال تکامل است ، ایجاد استراتژی‌های امنیتی مناسب برای آن ، یک چالش محسوب می‌شود . با این حال، پیش‌بینی این تهدیدات امنیت سایبری و اقدام پیشگیرانه به ایمن ماندن از مخاطرات کمک می‌کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *